Help

De Kennisbank is een collectie van antwoorden op vaak gestelde vragen




Nieuwe vaste tarieven voor nieuwe en bestaande klanten.

 

  • .NL    € 3.75 (nieuw en verlengen)    per jaar 
  • .BE    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .EU    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .COM    € 8.75 (nieuw en verlengen)    per jaar

 

Onze volledige prijslijst kun u hier lezen


 Storingen en informatie

Oplossing

08-08-2019 tot eind augustus

We gaan alle servers stap voor stap een grote update geven. Echter kunnen we i.v.m. vakantietijd geen vaste tijden aangeven. Wel is het in de vakantie erg rustig op alle servers dus is dit ook een geschikt moment om dit overdag uit te voeren indien nodig. 

Er kunnen enkele downtime momenten voorkomen met een maximum van 15 minuten. Ook kan het gebeuren dat uw website ietsjes langzamer is dan gewoonlijk gedurende 24 uur. Dit heeft te maken met het her-opbouwen van alle databases. Uiteindelijk wordt uw website sneller dan voorheen.

 

19-06-2019 | 8:13u / 8:34 (OPGELOST)

Vanmorgen vertoonde server 39 toch een probleem met uitgaande SSL-mail. We hebben dit meteen opgelost, de oplossing is al bekend. Deze server heeft onverwacht toch een automatische update gedaan afgelopen nacht. We gaan deze update vandaag tackelen om nog een herhaling te voorkomen.

18-06-2019 | 10:05u (OPGELOST)

Helaas hebben veel klanten vanmorgen weer de zelfde problemen ondervonden. De fix welke we gisteren hebben toegepast was overschreven door een auto update (Security Patch van Exim). Lees ook: https://tweakers.net/nieuws/154044/miljoenen-exim-mailservers-aangevallen-door-lek-dat-root-toegang-via-ssh-geeft.html

Het probleem is gevonden.
Zoals gewoonlijk updaten we automatisch volgens de standaard richtlijnen en beveiligingen. Echter zit en in de laatste update een fout is de SSL gedeelte. We zijn nu downgrade aan het uitvoeren op alle servers waarmee SSL-mail weer gaat werken. De auto-update zetten we op dit gedeelte uit en wachten eerst op een bug fix welke in de eerstvolgende update toegepast moet zijn. Uiteraard controleren we dit t.z.t. eerst voor we de auto-update weer aan zetten.

Zoals aangegeven, we downgraden nu alle servers en het kan even duren voor we hiermee klaar zijn. Het is in ieder geval deze ochtend klaar.

Mocht u vanmiddag nog problemen ondervinden, meld dit dan meteen.

Om een goede test te kunnen behalen, restart uw mailprogramma volledig en doe dit bij elke test.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak. Helaas is dit voor ons ook overmacht.

17-06-2019 | 18:00u

Helaas zijn er toch nog kleine bugs op een paar servers met uitgaande mail over SSL. We zijn dit nu aan het oplossen. Heeft u nog problemen na 20:00 uur? Meld ons dit dan meteen en het liefst met een foutmelding. 

17-06-2019 | 11:18u

We hebben inmiddels een fix toegepast op alle servers waarmee SSL- uitgaande mail weer werkt. Wat exact de oorzaak was is nog onbekend en gaan we opzoeken zodat dit probleem niet weer in de toekomst voor kan komen. Relevante informatie zullen we hier gaan publiceren.

Onze excuses voor het ongemak.

17-06-2019 | 10:45:00u

Om een nog onbekende reden is er een storing met SSL- uitgaande mail. Alle standaard mail zonder SSL werkt wel gewoon. Dit betekent dat onze mailserver wel werkt maar ergens is er een SSL-koppeling fout. We kijken nu met man en macht naar de oplossing en zullen dit probleem ook vandaag, en uiteraard zo snel mogelijk oplossen.

De mail bereikt onze server niet en blijft hierdoor in uw uitgaande mailbox staan. Deze kunt u later alsnog verzenden als dit niet automatisch gaat.

Mailen via www.[uwdomeinnaam].nl/webmail werkt wel. U kunt via webmail tijdelijk uw mailberichten voortzetten.

20-02-2019 - Informatie omtrent de problemen van afgelopen dagen op server 39 (server39.witxl.nl | 185.104.28.39)

Afgelopen dagen heeft u wellicht een vertraging, en zelfs een offline melding vernomen. Er is problemen ontdekt en opgelost namelijk:

We hebben alle servers beveiligt tegen alle soorten aanvallen en IP-floods. Deze beveiliging doet ook nog steeds dienst. De hackers hebben ontdekt dat een CloudLinux systeem niet plat te leggen is door enkel 1 site aan te vallen maar ook niet enkel 1 server IP. Ze hebben een ouderwetse en een domme kracht in het leven geroepen met nieuwe manieren van aanvallen, namelijk, alle sites scannen op 1 IP en dit tegelijk. Dit betekend dat de server wel over zijn nek gaat. Er werden wel IP’s geblokkeerd maar ze deden dit ook in combinatie met een Torrent-netwerk vanaf 2 servers in Rusland met als gevolg dat er duizenden scans tegelijk binnen kwamen en non-stop. We hebben dit ontdekt en hebben besloten gehele ranges te blokkeren met positief resultaat als gevolg. Uiteraard laten de hackers het hier niet bij dus we blijven dit monitoren en blokkeren wanneer mogelijk. We zijn al druk een script aan het bouwen welke dit ook automatisch gaat doen maar vooralsnog gaan wij er vanuit dat het probleem blijvend opgevangen is.

Uiteraard, als er weer een soortgelijke aanval binnenkomt zullen we meteen actie ondernemen.

 

12-06-2018 09:03:56Stroomonderbreking BIT-2C

Status: gesloten op 13-06-2018 | 01:13 uur
Tijdens de halfjaarlijkse black building test is datacenter BIT-2C spanningsloos geworden.
- Lees meer over de oorzaak ophttps://www.bit.nl/nl/over-bit/incidenten
 
12-06-2018 | 10:46 uur - De eerste servers zijn alweer online. Alle servers moeten per stuk handmatig weer gecontroleerd aangezet worden. 

12-06-2018 | 11:38 uur - Alle servers staan alweer aan alleen softwarematig moeten we nog veel servers nakijken. Dor een plotselinge stroomuitval start er ook software helaas niet goed op. Omdat we erg veel servers hosten kunnen we helaas niet aangeven hoelang dit gaat duren.
 
12-06-2018 | 13:56 uur - de servers keren stuk voor stuk weer terug. Niet alle servers starten meteen goed op en moet een software boost ondervinden. Als uw website het weer doet en u verneemt nog een storing! dan vernemen we dit graag met spoed van u zodat we dit ook snel kunnen oplossen.
 
12-06-2018 | 15:43 uur - alle servers zijn weer online. We gaan ons nu richten op de backup servers. De backups zijn tijdelijk niet beschikbaar. Er is geen dataverlies, enkel moeten deze servers nog online gezet worden.
 
13-06-2018 | 01:13 uur - Alle servers waren al online vanaf 15:56 uur alleen de laatste servers zoals de backup/ Varnish enzovoorts hebben wij als laatste aangepakt en zijn ook volledig weer draaiende. 
 
Ondanks wij deze stroomstoring niet hebben veroorzaakt bieden wij toch onze welgemeende excuses aan.
 
 


 Informatie!

02-02-2018 | IPv6 op alle andere servers

IPv6 is succesvol afgerond op de eerste server, zie voorgaand bericht. Aankomende week, en vanaf aankomende nacht gaan we starten met de installatie op alle servers. De downtime op de eerste server is minder dan 1 minuut geweest. We zullen om deze reden dan ook geen mailing versturen zoals bij de eerste server. Zodra alle servers gereed zijn zullen we dit op deze pagina gaan melden.

 

 Informatie! (succesvol afgerond)

01-01-2018 | IPv6 op server 185.104.28.39 (server39.witxl.nl)

Op 01-02-2018 tussen 22:00 en 01:00 gaan we op server 39 IPv6 installeren. Deze installatie is op de achtergrond al op test servers getest en draait succesvol. We verwachten dan ook geen langdurige storingen.

De server kan even offline zijn tijdens deze installatie maar dit is voor korte duur en of enkele keren voor korte duur. IPv6 zal naar verwachting meteen goed werken maar vooralsnog is het een test fase. Uw website (s) zullen hierdoor geen problemen ondervinden.

Zodra alle testen succesvol zijn verlopen zullen we alle servers voor 1 maart voorzien van IPv6.

 

 Informatie!

29-10-2017 | 13:55u: Door een stroomstoring zijn alle server overgegaan op noodstroom. Dit heeft 3 minuten geduurd. De datacenter gaat nu de stroomstoring verhelpen. Het kan dus voorkomen dat dit merkbaar is.

 

 Informatie!

05-10-2017 | 12:00u: We hebben onze back-upservers gemigreerd naar een snellere server met meer ruimte. Doordat de back-up servers vol raakten hebben we besloten deze volledig te vervangen. De vervanging is volledig afgerond op 5-10-2017. Het kan gebeuren dat u enkele- of meerdere dagen mist. Uiteraard laten we de oude back-up servers nog draaien tot 5-11-2017 zodat we voor u deze nog kunnen restoren indien nodig. U kunt ons hierover dan een email sturen zodat wij dit voor u kunnen realiseren. Alle volgende back-ups worden vanaf vandaag volledig bewaard op onze nieuwe servers. Omdat er niets verloren- of offline gaat hebben we besloten dit niet te mailen.


Uw ervaring met Wned is belangrijk voor ons.


Ervaringen over Wned staan op ISPGids.nl. Uiteraard mag u ook een ervaring plaatsen over Wned. Hiermee helpt u ons en klanten met eerlijke ervaringen over Wned.

ISPGids.nl Logo