Help

De Kennisbank is een collectie van antwoorden op vaak gestelde vragen




Nieuwe vaste tarieven voor nieuwe en bestaande klanten.

 

  • .NL    € 3.75 (nieuw en verlengen)    per jaar 
  • .BE    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .EU    € 5.75 (nieuw en verlengen)    per jaar
  • .COM    € 8.75 (nieuw en verlengen)    per jaar

 

Onze volledige prijslijst kun u hier lezen


 E-mail instellen in Android Mail

Oplossing

 

 

Benodigde gegevens

Je kunt aan de slag met het instellen van je e-mailprogramma zodra je een e-mailadres hebt aangemaakt. Voor het instellen van je e-mailprogramma heb je de volgende gegevens nodig:

  1. E-mailadres;
  2. E-mailgebruikersnaam;
  3. E-mailwachtwoord;
  4. Server voor inkomende e-mail;
  5. IMAP of POP3;
  6. Server voor uitgaande e-mail (SMTP);
  7. Poort: POP (POP3) gebruikt poort 110, IMAP (IMAP4) 143, de poort voor SMTP is 26 of 25.

E-mail instellen stap voor stap

Voor deze handleiding is het e-mailprogramma K9 gebruikt. Let op: het e-mailprogramma kan per type Android-telefoon verschillen. Globaal komt het instellen van e-mail wel overeen.

  1. Druk in het beeldscherm van je mobiel op het e-mailicoon. Start je voor de eerste keer het e-mailprogramma op, dan verschijnt onderstaande wizard. Druk op ‘Overig (POP/IMAP)’.
  2. Geef in het nieuwe scherm een accountnaam en e-mailwachtwoord op. De accountnaam kies je zelf (bijvoorbeeld je e-mailadres). Klik vervolgens op ‘Volgende’. E-mail Android instellen screenshot 1
  3. Kies het juiste accounttype. Wij adviseren IMAP. E-mail Android instellen screenshot 2
  4. Geef in het nieuwe scherm de volgende instellingen op voor inkomende e-mail:
    1. ‘Gebruikersnaam’: je e-mailgebruikersnaam.
    2. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord.
    3. ‘IMAP server’: mail.uwdomeinnaam.nl (XX is het nummer van de server waar je pakket op staat).
    4. ‘Beveiligings type’: Geen.
    5. ‘Authenticatie type’: PLAIN.
    6. ‘Poort’: 143.
    7. Druk op ‘Volgende’.
    E-mail Android instellen screenshot 3
  5. Vul de instellingen in voor uitgaande e-mail: Krijg je nu de melding ‘Setup kon niet afronden’ te zien? Neem dan contact op met je internetprovider voor de juiste gegevens. E-mail Android instellen screenshot 5
    1. ‘SMTP server’: server voor uitgaande e-mail van je internetprovider (bijvoorbeeld smtp.ziggo.nl, mail.kpnmail.nl of smtp.upcmail.nl of mail.uwdomeinnaam.nl).
    2. ‘Beveiligings type’: afhankelijk van je internetprovider (waarschijnlijk geen).
    3. ‘Poort’: afhankelijk van je internetprovider (waarschijnlijk 25) en bij Wned 587.
    4. ‘Inloggen vereist’: afhankelijk van je internetprovider (waarschijnlijk niet).
    5. Druk op ‘Volgende’.
    E-mail Android instellen screenshot 4
  6. Kies in de volgende twee schermen voor ‘Volgende’. E-mail Android instellen screenshot 6
  7. Geef je eigen naam op en druk op ‘Klaar’. Je e-mail is nu ingesteld. E-mail Android instellen screenshot 7

E-mail versturen via de uitgaande server van Wned

Met alle pakketten kun je e-mail versturen via de uitgaande server van Wned. Je kunt Uitgaande e-mailserver (SMTP) ook als extra product toevoegen. Hieronder lees je hoe je de server voor uitgaande e-mail instelt in Android. De gegevens die je nodig hebt vind je onder ‘Mijn gegevens’ in Mijn Account.

  1. Druk in het beeldscherm van je mobiel op het e-mailicoon. Kies het e-mailaccount waar je de uitgaande e-mail van wilt instellen.
  2. Ga naar de instellingen voor uitgaande e-mail en wijzig de volgende gegevens:
      1. ‘Gebruikersnaam’: je e-mailgebruikersnaam (deze is gelijk aan de naam voor inkomende e-mail).
      2. ‘Wachtwoord’: je e-mailwachtwoord (deze is gelijk aan het wachtwoord voor inkomende e-mail).
      3. ‘SMTP-server’: deze vind je in Mijn Account onder ‘Mijn gegevens’.
      4. ‘Beveiligingstype’: geen.
      5. ‘Serverpoort’: 587.
    E-mail Android instellen screenshot 8
  3. Druk op ‘Volgende’ om de instellingen op te slaan. Je kunt nu e-mail via Wned versturen.

Problemen bij het instellen van Android Mail

  1. Ik krijg een melding dat mijn e-mailbox is geblokkeerd (locked).
    Als je POP gebruikt kan een conflict ontstaan met een ander e-mailprogramma. Zorg ervoor dat je niet met twee programma’s je e-mail ophaalt.
  2. Ik krijg geen toegang met de opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord.
    Controleer je gebruikersnaam en wachtwoord. Zie ‘Benodigde gegevens’.
  3. Ik kan geen verbinding maken met de server.
    Controleer de gegevens die je hebt ingesteld, een typefout is snel gemaakt.

Uw ervaring met Wned is belangrijk voor ons.


Ervaringen over Wned staan op ISPGids.nl. Uiteraard mag u ook een ervaring plaatsen over Wned. Hiermee helpt u ons en klanten met eerlijke ervaringen over Wned.

ISPGids.nl Logo